Lika som bär men ändå så olika :-)

På besök i kyrkbyn!!

Här om dagen var vi hos Isolde och lekte i hennes lekpark :-) De åkte på motorcyklen, gungade gungbräda med mammorna *sss* galet!! och grävde i sandlådan. Isolde försökte rymma mest hela tiden :-)Fikade gjorde vi också såklart!!

JAG HAR FÅTT JOBB :-D

Idag fick jag det underbara beskedet att jag fick min tjänst jag sökt på Äventyret i Djursholm http://www.aventyret.nu/
Det är en fast tjänst och det känns såååå bra det går inte att beskriva! Nu behöver jag inte oroa mig för att inte ha jobb i höst, allt bara föll på plats:-) Pappa Erik ska skola in J den 1/8 och jag ska börja på mitt nya jobb den 6/8.*ssss*

En dag i stan:-)

Idag har vi varit med våra kompisar i stan! Det var sååå trevligt att strosa runt i det fina vädret. Ja det blev ju lite shopping men vi var mycket ute också. Vi började med Lagerhouse där vi rensade våra konton sedan var det inte mer att handla för:-) Lika bra det kanske!! Det är en rolig affår med allt man kan tänka sig.( inget för dig mamma:-D )
Vi avslutade med att springa av oss i humlegården.Plocka plocka sten!!!
Det blev en lyckad dag!

Ja ha!!

Nu är det snart tid att åka hem! Tiden här har varit bra man ska ju inte klaga. Det känns rätt bra att komma hem och möta våren:-) Jag saknar min Wilma också, det känns som jag inte träffat henne på evigheter. Jag vet ju att hon har det hur bra som helst och det gör att det är lite lättare:-)
Ikväll ska vi börja packa och skaka alla kläder så vi inte får med oss några kackelackor hem *s*.
Sista kvällen med gänget också det är lite tråkigt att man kanske inte kommer att träffa folket men lärt känna igen. Vi ska äta tillsammans på Thai night en sista måltid.
Ha det nu toppen så ska vi snart ta farväl av Isla Margarita!!!
KRAM

I bustagen!!!

62054-219

Näst sista dagen i poolen!!

Jacob har lärt sig att flyta med sina armpuffar och tycker att det är så kul att bada!!

Vi åkte runt Ön!!

Jacob blev trött på alla sevärdheter och satte sig för att vila:-)
Kortet på oss är taget på ett fort i huvudstaden Ascuncion!!

ORM runt halsen:-)

62054-218

Badpojke!

Jacob var först rädd för vågorna men nu går det bra:-)

Vårat husdjur:-)

62054-214

Familjen Söderbarg Nelson

62054-213

Hotellet från stranden!

62054-215

Måndag!

Ja så var det en ny vecka! Hoppas att alla som jobbar tycker att det är kul att vara tillbaka på jobbet ;-) Här är det 35 grader och sol. Klockan är just nu 9.00 och vi ska lägga oss vid polen och lapa lite sol!! Jag måste säga att det har varit så skönt att komma bort och bara vara! Vi har träffat lite nytt folk också som vi kanske ska hälsa på i sommar. Alltid kul med nya människor.
Ja mina vänner nu har jag inte tid att skriva mer ska ut och simma i polen och sola lite.
Kram på er för nu så höres vi snart!

Trötta efter badet!

62054-208

Erik och Jacob badar i polen:-)

Jacob älskar att bada om man inte är med så går han dit själv och hoppar i!! Han har lärt sig att flyta med armpuffarna nu så han tycker att det är sååååå kul:-)

Hotellet!!

Vårat hotell är groteskt det är byggt som i ett T med hur mycket rum som helst! Det är svårt att ta en bra bild på chabraket men här är en del av det, så ska jag gå till stranden en dag och få med hela hoppas jag!!

Halli Hallå!!

62054-20462054-203
Ja här är det bara bra vi var och shoppade igår eller tittade mest. Det kostar lika som hemma och då är det ju inte lönt att shoppa. Puss på er!!

Våran strand 50m från hotellet!!

Hej på er!!
Ja här ser våra dagar lika ut varje dag. Vaknar, äter frukost, sol och bad, lunch, sol och bad, middag och så slocknar vi som klubbade sälar på kvällen:-) Sammanfattat så äter vi mest känns det som!! Maten ja den är okej. Vi har mött ett tyskt par som varit här i 6 veckor och de var lite less på maten och det kan man ju förtå.
Nu ska vi gå och äta igen frukost:-)
Några bildet på vår strand:-)
chao chao

Halli hallå!

Ni har säkert läst om attacken här på Isla Margarita i aftonbladet.

Det är inte på vårat hotell vad vi vet i alla fall! Men vi kommer väll att få höra mer snart så då återkommer jag med mer info. Men vi mår bra ialla fall. Ja har bränt mig lite på ryggen så det blir inte såååå mycket sol idag. Jacob charmar alla som jobbar på hotellet så Erik och jag hoppas på ett par gratis veckor till nästa år:-) *s*
Ha det toppen för det har vi!!
Kram

Bad och mys i polen:-)

Ja idag har vi varit och badat och solat. Jacob tycker att det är jättekul att bada och håller mamma och pappa sysselsatt hela tiden.

Solnedgång från hotellfönstret!

Första doppet i polen!

62054-19362054-192

Pappa och Jacob på promenad:-)

62054-191

På flyget!

ISLA MARGARITA

Så har man kommit hit och det är VARMT :-)
Flygresan gick jättebra, Jacob somnade innan vi lyfte och sov i två timmar sedan var det mat lite knök och bök i våra knän och ett par varv i gångarna. När det gäller våra förkylningar så är det bättre och vi led inte under flygningen så mycket :-)
Landningen gick också bra för Jacob han satt lungt och fint i mitt knä med napp och snutte!!
Som sagt idag har vi varit på sekt möte med ving mer som ett info möte.
Hotellet då ja det var ingen AHA upplevelse när vi kom hit men nu känns det bättre när man har fårtt känna in sig lite!
Ja det var lite för nu, men det kommer bilder senare i kväll eller i morgon.
Nu ska vi äta lunch och gå och lägga oss vid polen efter. (Ja mamma jag vet att man inte ska bada när man har ätit men jag ska vänta jag lovar!) Puss på dig!